Refugiații ucraineni care trăiesc în Elveția trebuie să vândă mașinile pe care le au, dacă doresc să mai primească ajutor social. Decizia a fost luată de Consiliul de Conducere din cantonul Aargau și intră în vigoare pe 10 martie. Vehiculele sunt luate în considerare în calculul asistenței sociale pentru refugiații de război din Ucraina și trebuie vândute, iar veniturile obținute trebuie utilizate pentru subzistență înainte de a beneficia de asistență socială.
Elvețienii nu vor să susțină nemunca!
Dacă nu vând mașina, refugiații vor trebui să se descurce fără ajutor social. Proprietatea vehiculelor este tratată conform regulilor de asistență socială după 12 luni de la intrarea în țară. Dacă refugiații nu se întorc în termenul acordat în țara lor de origine, mașinile lor vor fi vândute. Potrivit lui Guido Graf, consilier guvernamental din Lucerna, decizia de a permite refugiaților să conducă mașini de lux în timp ce primesc ajutor social a condus la resentiment în rândul populației. Inițial, autoritățile au decis cu privire la excepția mașinii pentru că sperau ca refugiații să se poată întoarce în curând în țara de origine și să folosească mașina pentru aceasta.
În noiembrie anul trecut, Conferința Elvețiană pentru Asistență Socială ( Skos ) a recomandat cantoanelor și municipalităților să adapteze regulile pentru refugiații din Ucraina. Inițial, autoritățile au decis cu privire la excepția mașinii pentru că sperau ca refugiații să se poată întoarce în curând în țara de origine și să folosească mașina pentru aceasta. Mulți oameni care caută protecție se agață de mașina lor pentru că este unul dintre singurele lucruri pe care le mai au.
Skos e pe urmele ucrainenilor care profită de ocazie!
„Prezumăm că majoritatea cantoanelor vor implementa recomandarea Skos”, spune directorul general al Skos, Markus Kaufmann, cu privire la regula privind deținerea de mașini. Mai multe cantoane care au fost contactate confirmă acest lucru. Cu toate acestea, implementarea nu este atât de ușoară. „Mașinile trebuie mai întâi declarate, înainte de a putea fi scoase pe piață”. Asta costă, conform Conferinței de Asistență Socială din St. Gallen, aproximativ 14% din valoarea vehiculului. În plus, nu orice mașină poate fi vândută.
Beneficiarii trebuie să se întrebe dacă renunțarea la mașină merită în raport cu efortul implicat. „Nu ar trebui să fie întotdeauna cazul”, subliniază Kaufmann. Potrivit Skos, biroul de asistență socială poate cere ca alternativă depunerea plăcuței de înmatriculare, cu condiția ca cantonul să aibă temeiul legal pentru aceasta.
Unele cantoane și comune tratează cu atenție situația. „Cel puțin unele cantoane nu au acceptat în trecut mașini de lux de la beneficiari ucraineni de asistență socială”, spune Kaufmann. Cantonul Berna, spre exemplu, a decis relativ repede să vândă mașini scumpe. În acest sens, se aplică aceleași reguli ca și pentru ceilalți beneficiari de ajutor social, potrivit cantonului.
Prezentare generală a confidențialității
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.